Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Marknadsföring, kandidatkurs, 30 hp

(Kurskod: FEKP2)

Nivå

Grundnivå

Beskrivning

Kursen består av delkurserna Consumer Behaviour 7,5 hp och Marketing Trends 7,5 hp och en kandiatuppsats 15 hp. Delkurserna Consumer Behaviour och Marketing Trends  ges på engelska.

In the consumer behaviour part of the course, you will develop in-depth knowledge and understanding of consumer culture and the role of consumers in the marketplace. Offering a wide range of theoretical and methodological approaches as a platform, this course allows you to analyze the consumption of products, brands, and advertisement to develop marketing research that critically informs strategic decisions in companies and other organizations.

In the Marketing Trends part of the course, you will develop in-depth knowledge and understanding of the most recent contemporary theoretical, practical, and societal trends within marketing. You will be trained to problematize, structure, and work with different current market-analytical issues. By focusing on present-day marketing problems and opportunities, the course allows you to cultivate insights and analytical skills that are highly relevant for a career in marketing, but also for other business positions and organizational roles.

Behörighet och anmälan

Förkunskapskrav:

Minst 105 godkända hp varav 45 hp i företagsekonomi från FEG100 Företagsekonomi 1 och FEG200 Företagsekonomi 2 eller motsvarande.

Urval:

Högskolepoäng, max 225 hp

Marknadsföring, kandidatkurs, 30 hp
Start Studietakt Period Anmälan
HT19 Dag, 100 % 2 sep 2019 - 19 jan 2020 Stängd
VT20 Dag, 100 % 20 jan 2020 - 7 jun 2020 Stängd
Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2018-10-08
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?