Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Det nya matlandskapet: Äldre konsumenters inträde på den digitaliserade matmarknaden


Projektet syftar till att öka kunskapen om äldre konsumenters behov och förbättra deras möjligheter att handla mat och dagligvaror. Genom att studera hur äldre konsumenter hanterar sina inköp idag och hur de med hjälp av olika tekniska hjälpmedel kan göra sina egna inköp vill vi bidra till:

1. att (den digitala) handeln kan nå nya kundgrupper
2. vidga äldre konsumenters matlandskap
3. utveckla användarvänliga gränssnitt (till nytta för äldre och alla med liknande funktionsvariationer)
4. att handeln kan stärka sitt arbete inom social hållbarhet
Mer om projektet: https://cfk.gu.se/forskning/forskningsprojekt/det-nya-matlandskapet

Medverkande forskare:
Ulrika Holmberg (projektledare)
Lena Hansson
Anna Post, PhD, Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

Finansiärer:
Huvudsaklig finansiär är Handelsrådet

Tidsperiod:
2018-11-01-2021-05-30

Kontaktperson:
Ulrika Holmberg (projektledare)

 

Sidansvarig: Emma Fröjd|Sidan uppdaterades: 2018-11-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?