Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sandhiya Goolaup

Forskare

Sandhiya Goolaup
Forskare
sandhiya.goolaup@handels.gu.se

Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Sandhiya Goolaup

Sandhiyas forskningsprojekt är ett samarbetet mellan institutionen för marinekologi och Centrum för turism som är relaterat till strategiskt forskning för utveckling av musselindustrin på den svenska västkusten.

Sandhiyas studie fokuserar på hur musslor och ostron kan användas som en motivationskälla för att besöka en destination. Studien innefattar även teman såsom konsumentinvolvering och kulinarisk upplevelse, kvalitetsuppfattning samt en jämförelse av ekologisk hållbarhet i relation till potentialen för utveckling av måltidsturism.

Forskningsområden

  • Consumer Behaviour; Experiential Marketing; Tourism Marketing; Food Tourism

Visar 1 - 10 av 11

2019

The tourists’ gastronomic experience: an embodied and spatial approach
Sandhiya Goolaup, Cecilia Solér, Robin Nunkoo
The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism, New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2018

The Food Tourists’ Extra(ordinary) experience
Sandhiya Goolaup
Tomorrow’s Food Travel (TFT) conference, Centre for Tourism, University of Gothenburg, 8-10 October., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

On Consumer Experiences and the Extraordinary
Sandhiya Goolaup
Göteborg, Repro Lorensberg, Doktorsavhandling 2018
Doktorsavhandling

Existential Phenomenology: understanding tourists’ experiences
Sandhiya Goolaup, Cecilia Solér
Handbook of Research Methods for Tourism and Hospitality Management. Edited by Robin Nunkoo., UK, Edward Elgar Publishing, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Developing a Theory of Surprise from Travelers’ Extraordinary Food Experiences
Sandhiya Goolaup, Cecilia Solér, Robin Nunkoo
Journal of Travel Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

Exploring consumers’ value co-creation in festival context using a socio-cultural lens
Sandhiya Goolaup, Lena Mossberg
The Value of Events. Edited by John Ambrecht, Erik Lundberg, Tommy D. Andersson och Donald Getz., Taylor and Francis, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Learning through extraordinary tourism experiences: the case of oyster safaris in Lysekil and the oyster bar on Käringön
Sandhiya Goolaup, Eva Maria Jernsand
Abstract presented at the 9th International Congress on Coastal and Marine Tourism (CMT2017), University of Gothenburg, Sweden, 13-16 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Exploring the concept of extraordinary related to food tourists’ nature-based experience
Sandhiya Goolaup, Lena Mossberg
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

The creation of consumer value in Food Events – The case of an Oyster Festival
Sandhiya Goolaup
Welcome to the 24th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality- Book of Abstract. Reykjavik. October 1st-3rd 2015., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

A study on the nature of the food tourist’s experience: the tourist’s viewpoint
Sandhiya Goolaup
The 23 rd Nordic Symposium On Tourism And Hospitality Research, 2-4 October 2014,Copenhagen Denmark , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 11

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?