Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Peter Zackariasson

Universitetslektor

Peter Zackariasson
Universitetslektor
docent, Marknadsföring
Akademisk grad: Docent,
peter.zackariasson@handels.gu.se
031-786 5388

Rumsnummer: J822
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Peter Zackariasson

Peter Zackariasson är sedan 2010 lektor och docent (2011) i företagsekonomi, med inriktning mot marknadsföring. Peter disputerade 2007 med en avhandling om utvecklingen av datorspel. 2003 presenterade han även sin licentiatuppsats om ledarskap i teknikintensiva miljöer. Parallellt med avhandlingsarbetet har Peter publicerat ett antal artiklar, konferenspapper och kapitel, samt en populärvetenskaplig bok. Ämnet för dessa texter har framför allt varit marknadsföring, organisering och teknik  inriktat mot spelutveckling.

I sin nuvarande forskning studerar Peter datorspelindustrin, som en del av kulturindustrierna, med avseende på ledarskap, kreativitet och marknadsföring. Delar av forskningen sker i samarbete med Gothenburg Research Institute.

Forskningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Video Game Industry

Undervisningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Advanced Qualitative methods

Visar 61 - 70 av 84

2007

Relationship in Video Game Relationship
Peter Zackariasson, Timothy Wilson
Relationship Marketing Summit. Buenos Aires, Argentina, December 13-15., Paper i proceeding 2007
Paper i proceeding

Det estetiska hotet
Peter Zackariasson
Czarniawska, Barbara et al: Organisering kring hot och risk. , Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2007
Kapitel i bok

2006

Marketing of Video Games "B": The Nature of the Offering
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Association of Marketing Theory and Practice (AMTP) proceedings, Josep Chapman (ed.), Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

Marketing of Video Games "A": A Product Managers View
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Association of Marketing Theory and Practice (AMTP) proceedings, Josep Chapman (ed.), Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

Internal project marketing - a case study
Peter Zackariasson, Tomas Blomquist, Timothy L. Wilson
Association of Marketing Theory and Practice (AMTP) proceedings, Josep Chapman (ed.), pp. Association of Marketing Theory and Practice (AMTP) proceedings, Josep Chapman (ed.), , Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

Entrepreneurship Inside and Outside of Video Games
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
. 2nd Aalborg University Conference on Internationalisation of Companies and Inter-Cultural Management. Aalborg, Denmark, 25-27 October., Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

Management of Creativity in Video Game Development: A Case Study
Peter Zackariasson, Martin Walfisz, Timothy L. Wilson
Services Marketing Quarterly , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2006
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Real-Time Strategy: Evolutionary Game Development
Martin Walfisz, Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Business Horizons , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2006
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Phronesis and creativity: Knowledge work in video game development
Alexander Styhre, Peter Zackariasson, Tim Wilson
Creativity and Innovation Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2006
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2005

Management of Creativity in Videogame Development
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Association of Marketing Theory and Practice Proceedings - Expanding Marketing Horizons into the 21st Century, Joseph Chapman (ed.) , Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 61 - 70 av 84

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?