Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Johan Hagberg

Professor

Johan Hagberg
Professor
docent, Marknadsföring
Akademisk grad: Docent,
johan.hagberg@gu.se
031-786 1493
0766-181493

Rumsnummer: J922
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Johan Hagberg

Johan Hagberg är professor i företagsekonomi särskilt marknadsföring på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Hans forskning är inriktad på digitalisering av detaljhandel, konsumtion och marknader. I pågående forskningsprojekt studerar han digitala ekosystem och intermediering av försäkringar samt detaljhandel och sista milens transporter. Hans forskning har bland annat publicerats i Industrial Marketing Management, Journal of Marketing Management, Urban Studies, Marketing Theory, Journal of Historical Research in Marketing, Consumption Markets & Culture, International Journal of Retail & Distribution Management, och Journal of Retailing and Consumer Services.

Senaste böcker: Handelns Digitalisering: Undran inför framtidens affärer (2016) Marketing Performativity: Theories, practices and devices (2017) Digitalizing Consumption: How devices shape consumer culture (2017)

Han undervisar och handleder i marknadsföring på kandidat-, master- och forskarutbildningsnivå. Han undervisar för närvarande i följande kurser: Marketing Trends (kandidat), Retail Marketing (master), Consumption & Markets (master), Managing Markets (master), Practice Theory in the Study of Consumption and Markets (forskarnivå), ANT in Business Administration Research (forskarnivå), Business Administration as a Research Field (forskarnivå).

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Marknadsföring
  • Detaljhandel
  • Konsumtion

Undervisningsområden

  • Marknadsföring
  • Detaljhandel
  • Konsumtion

Utvalda publikationer

Agencing practices: a historical exploration of shopping bags
Hagberg, Johan
Consumption, markets & culture, 19:1, s. 111-132, 2016

The digitalization of retailing: an exploratory framework
Hagberg, Johan, Sundström, Malin, Egels-Zandén, Niklas
International Journal of Retail & Distribution Management, 44:7, s. 694-712, 2016

How much is it? Price representation practices in retail markets
Hagberg, Johan, Kjellberg, Hans
Marketing Theory, 15:2, s. 179-199, 2015

Retail digitalization: Implications for physical stores
Hagberg, Johan, Jonsson, Anna, Egels-Zandén, Niklas
Journal of Retailing and Consumer Services, 2017

Managing leaks: Shoplifting in US grocery retailing 1922–1969
Hagberg, Johan, Kjellberg, Hans, Cochoy, Franck
European Management Journal, 2017

Travel modes in grocery shopping
Hagberg, Johan, Holmberg, Ulrika
International Journal of Retail & Distribution Management, 2017

Visar 61 - 70 av 90

2013

Tid och rytm på Veljekset Keskinen
Johan Hagberg
Ekström, Karin M. (Red.) Veljekset Keskinen: Finlands mest besökta shoppingdestination, Högskolan i Borås, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

2012

“Cityzen” logistics: A visual archaeology of consumer logistics
Franck Cochoy, Johan Hagberg, Roland Canu
Making Sense of Consumption 2nd Nordic Conference on Consumer Research May 30 - June 1, 2012 Gothenburg, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Counter, encounter: materials, voids and trial of skill
Daniel Normark, Johan Hagberg
Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC) 2012, Lund 7-8 November, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Exploring student's assemblages involved in consumer logistics
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg
Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC) 2012, Lund 7-8 November, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Get a life(style)! – Marketing efforts to shape lifestyles and to satisfy their demands
Johan Hagberg
2nd Interdisciplinary Market Studies Workshop, Dublin, Ireland June 7-8, 2012, Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

Performing consumer logistics: Students as co-researchers exploring mundane practices
Ulrika Holmberg, Johan Hagberg
Making Sense of Consumption 2nd Nordic Conference on Consumer Research May 30 - June 1, 2012 Gothenburg, Sweden, Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

Nordic retail research: An introduction
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg, Malin Sundström, Lars Walter
Nordic retail research: Emerging diversity, Göteborg, BAS Publishers, Kapitel i bok 2012
Kapitel i bok

Nordic retail research: Emerging diversity
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg, Malin Sundström, Lars Walter
Göteborg, BAS Publishers, Samlingsverk 2012
Samlingsverk

2011

Consumer Logistics: Equipping the consumers as human-container-thing assemblages
Johan Hagberg, Daniel Normark
CRESC Annual Conference 2011 - Framing the City, The University of Manchester/Open University, 6-9 September , Paper i proceeding 2011
Paper i proceeding

Visar 61 - 70 av 90

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?