Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Peter Zackariasson

Universitetslektor

Peter Zackariasson
Universitetslektor
docent, Marknadsföring
Akademisk grad: Docent,
peter.zackariasson@handels.gu.se
031-786 5388

Rumsnummer: J822
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Peter Zackariasson

Peter Zackariasson är sedan 2010 lektor och docent (2011) i företagsekonomi, med inriktning mot marknadsföring. Peter disputerade 2007 med en avhandling om utvecklingen av datorspel. 2003 presenterade han även sin licentiatuppsats om ledarskap i teknikintensiva miljöer. Parallellt med avhandlingsarbetet har Peter publicerat ett antal artiklar, konferenspapper och kapitel, samt en populärvetenskaplig bok. Ämnet för dessa texter har framför allt varit marknadsföring, organisering och teknik  inriktat mot spelutveckling.

I sin nuvarande forskning studerar Peter datorspelindustrin, som en del av kulturindustrierna, med avseende på ledarskap, kreativitet och marknadsföring. Delar av forskningen sker i samarbete med Gothenburg Research Institute.

Forskningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Video Game Industry

Undervisningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Advanced Qualitative methods

Visar 41 - 50 av 84

2010

It's Anarchy! Translating Beliefs and Desires into Prescription for Participation
Peter Zackariasson
EASST conference, 2-4 September, Trento, Italy, Paper i proceeding 2010
Paper i proceeding

Virtual identities and market segmentation in marketing in and through Massively Multiplayer Online Games (MMOGs)
Peter Zackariasson, Nils Wåhlin, Timothy L. Wilson
Services Marketing Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Creativity in the Video Game Industry
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Alessandra M. Corrigan (ed.) Creativity: Fostering, Measuring and Context. , Nova Science Publishers, Kapitel i bok 2010
Kapitel i bok

Alternative Reality Games Explorations
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
EURAM conference, Rome 19-22 May, 2010., Paper i proceeding 2010
Paper i proceeding

Paradigm Shifts in the Video Game Industry
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Competitiveness Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2009

The aesthetic threat
Peter Zackariasson
Czarniawska, Barbara (2009) (ed.) Organizing in the face of risk and threat. , Cheltenham, UK, Edward Elgar, Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

Playing With Video Games.
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
Creativity Economy and Beyond. Helsinki, Finland 9-10 September., Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Basics in the Marketing of Video Games: The Nature of the Offering, Internal Marketing of Projects, and a Project Managers View of the Overall Process.
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
The 20th Annual NFF Conference: "Business as Usual". Turku/Åbo, Finland 19-21 August., Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Publisher Value in the Video Game Industry
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
The 20th Annual NFF Conference: "Business as Usual". Turku/Åbo, Finland 19-21 August., Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Visar 41 - 50 av 84

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?