Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Peter Zackariasson

Universitetslektor

Peter Zackariasson
Universitetslektor
docent, Marknadsföring
Akademisk grad: Docent,
peter.zackariasson@handels.gu.se
031-786 5388

Rumsnummer: J822
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Peter Zackariasson

Peter Zackariasson är sedan 2010 lektor och docent (2011) i företagsekonomi, med inriktning mot marknadsföring. Peter disputerade 2007 med en avhandling om utvecklingen av datorspel. 2003 presenterade han även sin licentiatuppsats om ledarskap i teknikintensiva miljöer. Parallellt med avhandlingsarbetet har Peter publicerat ett antal artiklar, konferenspapper och kapitel, samt en populärvetenskaplig bok. Ämnet för dessa texter har framför allt varit marknadsföring, organisering och teknik  inriktat mot spelutveckling.

I sin nuvarande forskning studerar Peter datorspelindustrin, som en del av kulturindustrierna, med avseende på ledarskap, kreativitet och marknadsföring. Delar av forskningen sker i samarbete med Gothenburg Research Institute.

Forskningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Video Game Industry

Undervisningsområden

  • Marketing
  • Arts marketing
  • Advanced Qualitative methods

Visar 21 - 30 av 84

2013

Business logics in Cultural Industries: The case of the Video Game Industry
Ulf Sandqvist, Peter Zackariasson
22nd Nordic Academy of Management Conference, Reykjavik 21-23 August, Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

Cold fusion – Sponsorship Practices in Swedish Motorsport
Peter Zackariasson
22nd Nordic Academy of Management Conference, Reykjavik 21-23 August, Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

The role of the customer – from sales to co-production
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
in S. Hotho & N. McGregor eds. Changing the Rules of the Game, London, Palgrave, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

2012

The New Business Logics of Video Games: From product focus to service focus
Peter Zackariasson
International Journal of Business and Social Science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Video Game Industry: Formation, Present State, and Future
Peter Zackariasson, Timothy L. Wilson
New York, Routledge, Samlingsverk 2012
Samlingsverk

Video Games: Past, Present, Future
Timothy L Wilsson, Peter Zackariasson
NABET conference 25-26 Oct, Dallas, US., Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

Translation, Transmission and Interaction: Making the Museum of World Culture Relevant to Local Culture
Peter Zackariasson
11th International Colloquium on Nonprofit, Arts, Heritage, and Social Marketing. 19 sep, London., Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

Visar 21 - 30 av 84

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?