Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Erik Lundberg

Universitetslektor, biträdande

Erik Lundberg
Universitetslektor, biträdande
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
erik.lundberg@handels.gu.se
031-786 6188

Rumsnummer: J916
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Erik Lundberg

Erik Lundberg (University of Gothenburg, Sweden), PhD is a researcher and lecturer at the Centre for tourism and marketing section at the School of Economics, Business and Law at the University of Gothenburg, Sweden. He received his PhD in 2014 where he describes and analyses tourism and event impacts from a sustainable development perspective. His current research is focussed on consumer behaviour and consumer experiences linked to tourism, events and coastal development. He has published in journals such as Tourism Management, Journal of Vacation Marketing, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism Management and International Journal of Event and Festival Management.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende, Turism- & evenemangsmarknadsföring, hållbar utveckling, styrning och ledning inom turism och evenemang.

Undervisningsområden

  • Marknadsföring, Kvantitativa metoder, evenemang och turism, hålllbar utveckling och CSR

Utvalda publikationer

When a music festival goes veggie: Communication and environmental impacts of an innovative food strategy
Andersson, Tommy, Lundberg, Erik, Jutbring, Henrik
International Journal of Event and Festival Management, 4:3, s. 224-235, 2013

Estimating Use and Non-use Values of a Music Festival
Andersson, Tommy, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12:3, s. 215-231, 2012

Evenemangseffekter och hållbar utveckling
Lundberg, Erik
Från Bob Dylan till Way Out West : en vänbok till Tommy D. Andersson, Göteborg : BAS, 2014

Impact of mega events on the economy
Andersson, Tommy, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
Asian Business & Management, Vol 7:2, s. 163-179, 2008

Från Bob Dylan till Way Out West
Armbrecht, John, Lundberg, Erik, Mossberg, Lena
2014

Turistens klimatpåverkan – modell och beräkning för Västsverige [Elektronisk resurs]
Brunklaus, Birgit, Hermansson, Frida, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
2015

Objectives, Objects and Objectivity: On Practitioner-Academic Collaboration in Tourism and Leisure Research
Lundberg, Erik, Adolfsson, Petra, Jutbring, Henrik
Loisir et Société / Society and Leisure, 2016

The importance of tourism impacts for different local resident groups: A case study of a Swedish seaside destination
Lundberg, Erik
Journal of Destination Marketing & Management, 2016

Visar 21 - 30 av 37

2014

Från Bob Dylan till Way Out West
John Armbrecht, Erik Lundberg, Lena Mossberg
Kållered, BAS, Samlingsverk 2014
Samlingsverk

The use and non-use values of events: a conceptual framework for event evaluation
Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg, Larry Dwyer
The 23 r d Nordic Symposium On Tourism And Hospitality Research. THE VALUES OF TOURISM 2-4 October 2014. Köpenhamn, Danmark. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Impact Analysis of Sustainable Sports Events: Triple Impact Assessments of the 2013 EAIC
John Armbrecht, Tommy D. Andersson, Erik Lundberg
Estimating the Impacts of Tourism and Events A research symposium in Gothenburg, Sweden in March 20-21, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

When a music festival goes veggie: Communication and environmental impacts of an innovative food strategy
Tommy D. Andersson, Erik Lundberg, Henrik Jutbring
International Journal of Event and Festival Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Web surveys and respondent recruitment - how to reduce survey errors
John Armbrecht, Erik Lundberg
Innovation and value creation in experience-based tourism, The 22nd Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research, Bodö & Lofoten Islands, Sept. 24-27, 2013 / editor: Frank Lindberg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Resident's perceptions of tourism development: A holistic approach
Kristina Lindström, Mia Larson, Erik Lundberg
Innovation and value creation in experience-based tourism, The 22nd Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research, Bodö & Lofoten Islands, Sept. 24-27, 2013 / editor: Frank Lindberg, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2012

Estimating Use and Non-use Values of a Music Festival
Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Commensurability and sustainability: Triple impact assessments of a music event
Tommy D. Andersson, Erik Lundberg
The 21st Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research, Umeå, November 7-10th 2012, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 21 - 30 av 37

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?