Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Hansson

Universitetslektor

Lena Hansson
Universitetslektor
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
lena.hansson@handels.gu.se
031-786 5492
0766-185492

Rumsnummer: J910
Postadress: Box 606, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13 , 41125 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Lena Hansson

Forskningsområden

  • Digitalization of consumption
  • Retailing
  • Devices
  • Accessibility
  • Design

Undervisningsområden

  • Consumption & Markets
  • Branding & Consumption
  • Consumer behaviour
  • Advanced Qualitative Methods

Visar 21 - 30 av 33

2010

Innovation of meaning through design – An analysis of gender bending design process
Marcus Jahnke, Lena Hansson
Design Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2010
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Aging with grace? Images of older consumers in Swedish women’s lifestyle magazines
Lena Hansson
Nordic Conference on Consumer Research, 10-11 June, Vaasa Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2010
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Finding, reaching and comprehending-How accessibility in retailing can be enhanced for older consumers
Lena Hansson
NRWC 2010, 2nd Nordic Retail and Wholesale Conference, Gothenburg, Sweden, 10-11 November 2010. School of Business, Economics & Law, University of Gothenburg, Paper i proceeding 2010
Paper i proceeding

2009

Design, gender and competitiveness
Lena Hansson, Magnus Mörck, Magdalena Petersson McIntyre
I: John Bryson and Grete Rusten (eds.) Industrial Design and Competitiveness: Spatial and Organizational Dimensions, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

Establishing a Healthy Drinking Culture, Systembolaget – Alcohol Monopoly and Public Health
Karin M. Ekström, Lena Hansson
In: Hong Cheng, Philip Kotler & Nancy Lee (ed.) Social Marketing for Public Health: Global Trends and Success Stories, Jones and Bartlett, Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

2007

Universal Design to Make a Difference
Lena Hansson
Nordic Consumer Policy Research Conference. Helsinki 3-5 October 2007, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2007
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Power of Design - Allies Fighting Design Exclusion
Lena Hansson
Little Monsters (De)coupling assemblages of consumption, Berlin, LIT Verlag, Kapitel i bok 2007
Kapitel i bok

2006

Universal design - a marketable or utopian concept?
Lena Hansson
Doktorsavhandling 2006
Doktorsavhandling

Designing for Inclusion rather than Exclusion
Lena Hansson
European Advances in Consumer Research, Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

Visar 21 - 30 av 33

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?