Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Erik Lundberg

Universitetslektor, biträdande

Erik Lundberg
Universitetslektor, biträdande
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
erik.lundberg@handels.gu.se
031-786 6188

Rumsnummer: J916
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466
Besöksadress: Vasagatan 1 , 411 24 Göteborg

Om Erik Lundberg

Erik Lundberg (University of Gothenburg, Sweden), PhD is a researcher and lecturer at the Centre for tourism and marketing section at the School of Economics, Business and Law at the University of Gothenburg, Sweden. He received his PhD in 2014 where he describes and analyses tourism and event impacts from a sustainable development perspective. His current research is focussed on consumer behaviour and consumer experiences linked to tourism, events and coastal development. He has published in journals such as Tourism Management, Journal of Vacation Marketing, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism Management and International Journal of Event and Festival Management.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende, Turism- & evenemangsmarknadsföring, hållbar utveckling, styrning och ledning inom turism och evenemang.

Undervisningsområden

  • Marknadsföring, Kvantitativa metoder, evenemang och turism, hålllbar utveckling och CSR

Utvalda publikationer

When a music festival goes veggie: Communication and environmental impacts of an innovative food strategy
Andersson, Tommy, Lundberg, Erik, Jutbring, Henrik
International Journal of Event and Festival Management, 4:3, s. 224-235, 2013

Estimating Use and Non-use Values of a Music Festival
Andersson, Tommy, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12:3, s. 215-231, 2012

Evenemangseffekter och hållbar utveckling
Lundberg, Erik
Från Bob Dylan till Way Out West : en vänbok till Tommy D. Andersson, Göteborg : BAS, 2014

Impact of mega events on the economy
Andersson, Tommy, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
Asian Business & Management, Vol 7:2, s. 163-179, 2008

Från Bob Dylan till Way Out West
Armbrecht, John, Lundberg, Erik, Mossberg, Lena
2014

Turistens klimatpåverkan – modell och beräkning för Västsverige [Elektronisk resurs]
Brunklaus, Birgit, Hermansson, Frida, Armbrecht, John, Lundberg, Erik
2015

Objectives, Objects and Objectivity: On Practitioner-Academic Collaboration in Tourism and Leisure Research
Lundberg, Erik, Adolfsson, Petra, Jutbring, Henrik
Loisir et Société / Society and Leisure, 2016

The importance of tourism impacts for different local resident groups: A case study of a Swedish seaside destination
Lundberg, Erik
Journal of Destination Marketing & Management, 2016

Visar 1 - 10 av 37

2019

Participant events and the active event consumer
Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg
A Research Agenda for Event Management, Cheltenham, Edward Elgar, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The value of festivals
Donald Getz, Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg
The Routledge Handbook of Festivals/ Mair, Judith (university Of Queensland (redaktör/utgivare), Abingdon, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2017

A synthesis, summaries and some ontological propositions
Donald Getz, Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg
The value of events / edited by Erik Lundberg, John Armbrecht, Tommy D. Andersson and Donald Getz., Abingdon, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Definitions and meanings of value
Donald Getz, Tommy D. Andersson, John Armbrecht, Erik Lundberg
The Value of Events, Abingdon, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Experience quality, satisfaction, perceived value behavioral intentions in an event context
John Armbrecht, Erik Lundberg, Tommy D. Andersson
Session Proceedings. 26th Nordic Symposium of Tourism and Hospitality Research, October 4-6 2017, Falun, Sweden, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

The Value of Events
Erik Lundberg, John Armbrecht, Tommy D. Andersson, Donald Getz
Abingdon, Routledge, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

The importance of tourism impacts for different local resident groups: A case study of a Swedish seaside destination
Erik Lundberg
Journal of Destination Marketing and Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 37

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://fek.handels.gu.se/om-institutionen/personal/?userId=xlueri&userName=Erik+Lundberg
Utskriftsdatum: 2020-07-15