Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Svenska konsumtionstrender

Seminarium

Att den privata konsumtionen ökar för varje år är ingen nyhet, men vilka är trenderna? I den årliga Konsumtionsrapporten presenteras hur den privata konsumtionen ser ut idag och hur utvecklingen ser ut i Sverige. Vilka konsumtionsområden ökar och vilka minskar?

Att den privata konsumtionen ökar för varje år är ingen nyhet, men vilka är trenderna? I den årliga Konsumtionsrapporten presenteras hur den privata konsumtionen ser ut idag och hur utvecklingen ser ut i Sverige. Vilka konsumtionsområden ökar och vilka minskar?

På workshopen får du inblick i svenska konsumtionstrender och detaljhandelns omsättning över tid. Några andra teman som kommer tas upp är cirkulär ekonomi och vår konsumtion av kommunikation, som är den konsumtionskategori som ökat mest under 2017. Hur mobilen förändrar konsumentbeteende, både generellt och specifikt i butik kommer också att diskuteras. Kommunikationen medför utmaningar och möjligheter för handeln.

Välkommen till en workshop där du får bra överblick över den privata konsumtionen utan att själv behöva tolka krånglig statistik!


Föreläsare: Workshopen leds av John Magnus Roos, redaktör för Konsumtionsrapporten och verksam vid Centrum för konsumtionsvetenskap på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Datum: 2019-02-01

Tid: 07:30 - 09:00

Kategorier: Ekonomi/juridik

Arrangör: Centre for Retailing vid Handelshögskolan

Plats: Handelshögskolan, Vasagatan 1
B44

Evenemangslänk: Läs mer om Svenska konsumtionstrender

Kontaktperson: Malin Tengblad

Telefon: 031-786 43 72

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2013-08-08
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?