Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jonas Nilsson ny docent i företagsekonomi

Nyhet: 2017-09-13

Jonas Nilsson har antagits som docent i företagsekonomi vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Han är verksam som forskare och lärare inom området marknadsföring vid Företagsekonomiska institutionen.



Jonas forskning fokuserar i första hand på konsumentbeteende i två separata sammanhang; (1) finansiella tjänster och (2) ”grönt” konsumentbeteende samt om företags sociala ansvar. Han doktorerade 2010 med avhandlingen Consumer decision making in a complex environment i vilken han studerade hur konsumenter integrerar sociala, etiska och miljöhänsyn i deras investeringar och besparingsbeteende.
 

AV: Emma Fröjd

Sidansvarig: Emma Fröjd|Sidan uppdaterades: 2011-12-22
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?