Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Mossberg

Professor

Lena Mossberg
Professor
Marknadsföring
Akademisk grad: Docent,
lena.mossberg@handels.gu.se
031-786 1539

Rumsnummer: J914
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
40530 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 40530 Göteborg

Om Lena Mossberg

Forskningsområden

  • Marketing and consumer experiences
  • Services marketing
  • Culinary tourism
  • Tourism marketing

Undervisningsområden

  • Marketing and consumer experiences
  • Services marketing
  • Culinary tourism
  • Tourism marketing

Visar 1 - 10 av 52

2017

Storytelling and meal experience concepts
Lena Mossberg, Eide Dorthe
European Planning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring consumers’ value co-creation in festival context using a socio-cultural lens
Sandhiya Goolaup, Lena Mossberg
ISSN 978-1315-55895-0, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Travel for the sake of food
Tommy Andersson, Lena Mossberg
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Storytelling and meal experience concepts
Lena Mossberg, Dorthe Eide
European Planning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring the concept of extraordinary related to food tourists’ nature-based experience
Sandhiya Goolaup, Lena Mossberg
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Food and tourism synergies: perspectives on consumption, production and destination development
Tommy Andersson, Lena Mossberg, Anette Therkelsen
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Tour guides’ performance and tourists’ immersion: facilitating consumer immersion by performing a guide plus role
Ann Heidi Hansen, Lena Mossberg
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Making an effort for free – volunteers' roles in destination-based storytelling
Anna Karin Olsson, Anette Therkelsen, Lena Mossberg
Current Issues in Tourism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Att skapa upplevelser : från OK till WOW
Lena Mossberg
Lund, Studentlitteratur, Bok 2015
Bok

Opplevelsesdesign og innovasjon med vekt på kundeinteraksjoner
Dorthe Eide, Lena Mossberg
Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnaeringen /In Öystein Jensen and Kåre Skallerud (Eds.),, Oslo, Cappelen damm AS, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 52

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?