Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ulrika Holmberg

Universitetslektor

Ulrika Holmberg
Universitetslektor
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
ulrika.holmberg@cfk.gu.se
031-786 5606
0766-185606

Rumsnummer: J909
Postadress: Box 606, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13 , 41125 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Ulrika Holmberg

På andra webbplatser

Ulrika Holmberg studerar konsumtion och handel med fokus på konsumenters upplevelser av butiker, mobiltelefonens betydelse för butiksbesöket, hållbar konsumtion och återvinning och hur hushållens konsumtionsmönster utvecklas över tid. I sin avhandling undersökte Ulrika lojalitet ur ett konsumentperspektiv. Licentiatuppsatsen handlade om konsumenters tillfredsställelse med butiker. Ulrika arbetar också som föreståndare för Centrum för konsumtionsvetenskap.

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Konsumtionskultur
  • Konsumtionsmönster
  • Konsumentmarknadsföring
  • Handel

Undervisningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Marknadsföring
  • Marknadsföring i handeln

Utvalda publikationer

Skilled, Sensitive and Sustainable: The Swedish Case
Holmberg, Ulrika, Hansson, Niklas
United Nations Environment Programme, Task Force on Sustainable Lifestyles (eds.) Visions for Change - Recommendations for Effective Policies on Sustainable Lifestyles, Paris : United Nations Environment Programme, s. 92-98, 2011

Making sense of consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012 [Elektronisk resurs]
Hansson, Lena, Holmberg, Ulrika, Brembeck, Helene
2013

Nordic retail research
Hagberg, Johan, Holmberg, Ulrika, Sundström, Malin
2012

Konsumenters logistik vid matinköp
Holmberg, Ulrika, Hagberg, Johan
Lennart Weibull, Henrik Oscarsson & Annika Bergström (red) Vägskäl, Göteborg : University of Gothenburg, s. 387-400, 2013

Visar 1 - 10 av 61

2017

Travel modes in grocery shopping
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg
International Journal of Retail & Distribution Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Kunden på värmemarknaden
Kjerstin Ludvig, Anders Göransson, Johan Johansson, Bo Rydén, Håkan Sjöldberg et al.
Rapport 2017
Rapport

Vår gemensamma värmemarknad, Slutrapport, Etapp 2
Bo Rydén, Håkan Sköldberg, Kjerstin Ludvig, Anders Göransson, John Johnsson et al.
Mölndal, PR-Offset, Rapport 2017
Rapport

2016

MEDIATIZED SHOPPING – how smart phones enable and hinder shopping practices and experiences in grocery stores
Ulrika Holmberg, Benjamin J. Hartmann
Nordic Conference on Consumer Research, May 18-19 2016, School of Business and Social Science, Aarhus University, Denmark., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

(C)APP-ability – How smart phones shapes shopping practices and shopping experiences in grocery stores
Ulrika Holmberg, Benjamin J. Hartmann
Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC), Nov. 8-10 2016, School of Business and Social Science, Aarhus University, Denmark., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Svenska Konsumtionstrender
Magnus Roos, Ulrika Holmberg
i Bergström, A.. & Harring, N. Hållbarhetens horisont, Göteborg, SOM-insitutet, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Young consumer identity in a restrictive school environment — Addictive substances, symbolic goods and consumer skills
Ulrika Holmberg, Minna Autio, Jaana Lähteenmaa, Jukka Kujala
Children and youth services review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Hide and seek - What enables and hinders households' battery recycling?
Ulrika Holmberg, María José Zapata Campos, Helena Åberg
Paper presented at 23:rd Nordic Academy of Management Conference (NFF) in Copenhagen, August 12-14., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 61

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?