Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Hansson

Universitetslektor

Lena Hansson
Universitetslektor
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
lena.hansson@handels.gu.se
031-786 5492
0766-185492

Postadress: Box 606, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13 , 41125 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Lena Hansson

Forskningsområden

  • Digitalization of consumption
  • Consumer culture
  • Devices
  • Accessibility
  • Design

Undervisningsområden

  • Consumption & Markets
  • Branding & Consumption
  • Consumer behaviour
  • Advanced Qualitative Methods

Visar 1 - 10 av 25

2016

Fashion apps as market devices - personal shoppers and self-service styling tools
Lena Hansson
Nordic Retail and Wholesale Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Packaging Gender and Gendering Packages: Marketing Artifacts at Work
Magdalena Petersson McIntyre, Christian Fuentes, Lena Hansson
13th Conference on Gender, Marketing, and Consumer Behavior. 4-6 July, 2016. ESCP Europe, Paris, France. , Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

From personall shoppers to self-service styling tools – how fashion apps re-shape marketing and consumption practices
Lena Hansson
4th Nordic Conference on Consumer Research. 18-19 May, 2016. Aarhus University, Aarhus, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Enhancing consumer power? A case study of the construciton of ethical mobile consumption apps
Lena Hansson
4th Nordic Retail and Wholesale Conference, Stockholm 5-6 November,, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Making sense of consumption - an introduction
Lena Hansson
Making sense of consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012, Göteborg, Centre for Consumer Science, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

2012

Going shopping – Older consumers’ experiences of accessibility in retail stores
Lena Hansson
NRWC2012, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2012
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The construction of accessibility: temporary consumer-assemblages meeting store-assemblages
Lena Hansson
Making Sense of Consumption, 2nd Nordic Conference on Consumer Research, May 30 - June 1, 2012 Gothenburg, Sweden, Paper i proceeding 2012
Paper i proceeding

2011

En tillgänglig butik – marknadsplats för konsumtionsmakt
Lena Hansson
Konsumtionsmakt. Centrum för konsumtionsvetenskap 10 år, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Le “Design pour tous”: un design adapté à la diversité humaine, a l’intégration sociale et à l’égalité
Lena Hansson
Revue d’histoire Nordique, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 25

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?