Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Benjamin Julien Hartmann

Universitetslektor, biträdande

Benjamin Julien Hartmann
Universitetslektor, biträdande
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
benjamin.hartmann@handels.gu.se
031-786 1550

Rumsnummer: J909
Postadress: Box 610, 40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1 , 41124 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Benjamin Julien Hartmann

Benjamins forskning kretsar kring marknadsföring och konsumtionskultur. Hans prisbelönta forskning har undersökt konsumtionsdimensioner i online community deltagande. För närvarande undersöker han nostalgisk konsumtion, retro-branding, och konsument praktiker i konsumtionskultur .

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • marknadsföring, konsumtion, practices, varumärke, konsumtionskultur, nostalgi

Undervisningsområden

  • marknadsföring, konsumtion, varumärke

Utvalda publikationer

The electric guitar - marketplace icon
Östberg, Jacob, Hartmann, Benjamin
Consumption Markets & Culture, Vol. 18(5), pp. 402-410., 2015

Exploring consumptive moments of value-creating practice in online community
Hartmann, Benjamin J., Wiertz, Caroline, Arnould, Eric J.
Psychology & Marketing, 32:3, s. 319-340, 2015

Peeking behind the mask of the prosumer: Theorizing the organization of consumptive and productive practice moments
Hartmann, Benjamin
Marketing Theory, April, 1-18, 2015

Authenticating by Re-Enchantment: The Discursive Making of Craft Production
Hartmann, Benjamin, Östberg, Jacob
Journal of Marketing Management, Vol. 29(7), pp.882-911., 2013

Visar 1 - 6 av 6

2016

MEDIATIZED SHOPPING – how smart phones enable and hinder shopping practices and experiences in grocery stores
Ulrika Holmberg, Benjamin J. Hartmann
Nordic Conference on Consumer Research, May 18-19 2016, School of Business and Social Science, Aarhus University, Denmark., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

(C)APP-ability – How smart phones shapes shopping practices and shopping experiences in grocery stores
Ulrika Holmberg, Benjamin J. Hartmann
Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC), Nov. 8-10 2016, School of Business and Social Science, Aarhus University, Denmark., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Nostalgic Consumption as Ideological Translation
Markus Giesler, Katja H. Brunk, Benjamin J. Hartmann
BBR conference 2016, May 18-20, Toronto, Canada., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

The Politicization of Markets: Exploring the Interplay Between Politics and Markets
Katja H. Brunk, Benjamin J. Hartmann, Ela Veresiu
Special Session held at the Association for Consumer Research Conference, October 27-30, Berlin, Germany., Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

2015

Negotiating the Merger of Contrasting Consumer Cultures: Ideological Myth and Identity
Benjamin J. Hartmann, Katja H. Brunk
Advances in Consumer Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2009

Work in News Organizations: Application of Business and Economic Approaches
Elena Raviola, Benjamin J. Hartmann
Journal of Media Business Studies, Spring 2009, Special Issue: Change in News Organizations and News Work, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2009
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 6 av 6

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?