Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ulrika Holmberg

Universitetslektor

Ulrika Holmberg
Universitetslektor
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
ulrika.holmberg@cfk.gu.se
031-786 5606
0766-185606

Rumsnummer: J909
Postadress: Box 606, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13 , 41125 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Ulrika Holmberg

Ulrika Holmberg studerar konsumtion och handel med fokus på konsumenters upplevelser av butiker, mobiltelefonens betydelse för butiksbesöket, hållbar konsumtion och återvinning och hur hushållens konsumtionsmönster utvecklas över tid. I sin avhandling undersökte Ulrika lojalitet ur ett konsumentperspektiv. Licentiatuppsatsen handlade om konsumenters tillfredsställelse med butiker. Ulrika arbetar också som föreståndare för Centrum för konsumtionsvetenskap.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Konsumtionskultur
  • Konsumtionsmönster
  • Konsumentmarknadsföring
  • Handel

Undervisningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Marknadsföring
  • Marknadsföring i handeln

Utvalda publikationer

Skilled, Sensitive and Sustainable: The Swedish Case
Holmberg, Ulrika, Hansson, Niklas
United Nations Environment Programme, Task Force on Sustainable Lifestyles (eds.) Visions for Change - Recommendations for Effective Policies on Sustainable Lifestyles, Paris : United Nations Environment Programme, s. 92-98, 2011

Nordic retail research
Hagberg, Johan, Holmberg, Ulrika, Sundström, Malin, Walter, Lars
2012

Konsumenters logistik vid matinköp
Holmberg, Ulrika, Hagberg, Johan
Lennart Weibull, Henrik Oscarsson & Annika Bergström (red) Vägskäl, Göteborg : University of Gothenburg, s. 387-400, 2013

Visar 31 - 40 av 61

2009

Nedslag i konsumtionskulturen
Ulrika Holmberg, Magdalena Petersson McIntyre, Maria Brodin, Marcus Gianneschi
Sören Holmberg och Lennart Weibull (red.) Svensk höst. Trettiofyra kapitel om politik, medier och samhälle., Göteborg, SOM-institutet, Göteborgs universitet, Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

2008

2007

Konsumtionsrapporten 2008
Ulrika Holmberg, Karin M. Ekström, Ulrika Facht, Eva Harrie, Lena Jonsson et al.
Göteborg, Centrum för konsumtionsvetenskap, Rapport 2007
Rapport

The consumer and the conglomerate - Consumers perceptions of retailers' and insurance companies' banks.
Ulrika Holmberg, Merja Mankila
Proceedings of the Nordic Consumer Policy Research Conference 2007, Paper i proceeding 2007
Paper i proceeding

2006

Konsumenters köp av ekologisk mat – en forskningsöversikt
Ulrika Holmberg, H. Steingrimsdottir, Å. Svensson
Rapport 2006
Rapport

2005

Faithful and Satisfied? Questioning the notion of customer loyalty
Ulrika Holmberg
Scandinavian Academy of Management (NFF)Conference, Aarhus, August 18-20, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Faithful and Satisfied? Consumers’ Loyalty to Grocery Stores
Ulrika Holmberg
European Advances in Consumer Research Conference, Göteborg, June 14-17, Paper i proceeding 2005
Paper i proceeding

Visar 31 - 40 av 61

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?