Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ulrika Holmberg

Universitetslektor

Ulrika Holmberg
Universitetslektor
Marknadsföring
Akademisk grad: Doktor,
ulrika.holmberg@cfk.gu.se
031-786 5606
0766-185606

Rumsnummer: J909
Postadress: Box 606, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13 , 41125 Göteborg


Företagsekonomiska institutionen (Mer information)
Box 610
405 30 Göteborg
www.fek.handels.gu.se
fek@handels.gu.se
Fax: 031-786 1466

Besöksadress: Vasagatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Ulrika Holmberg

Ulrika Holmberg studerar konsumtion och handel med fokus på konsumenters upplevelser av butiker, mobiltelefonens betydelse för butiksbesöket, hållbar konsumtion och återvinning och hur hushållens konsumtionsmönster utvecklas över tid. I sin avhandling undersökte Ulrika lojalitet ur ett konsumentperspektiv. Licentiatuppsatsen handlade om konsumenters tillfredsställelse med butiker. Ulrika arbetar också som föreståndare för Centrum för konsumtionsvetenskap.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Konsumtionskultur
  • Konsumtionsmönster
  • Konsumentmarknadsföring
  • Handel

Undervisningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Marknadsföring
  • Marknadsföring i handeln

Utvalda publikationer

Skilled, Sensitive and Sustainable: The Swedish Case
Holmberg, Ulrika, Hansson, Niklas
United Nations Environment Programme, Task Force on Sustainable Lifestyles (eds.) Visions for Change - Recommendations for Effective Policies on Sustainable Lifestyles, Paris : United Nations Environment Programme, s. 92-98, 2011

Nordic retail research
Hagberg, Johan, Holmberg, Ulrika, Sundström, Malin, Walter, Lars
2012

Konsumenters logistik vid matinköp
Holmberg, Ulrika, Hagberg, Johan
Lennart Weibull, Henrik Oscarsson & Annika Bergström (red) Vägskäl, Göteborg : University of Gothenburg, s. 387-400, 2013

Visar 21 - 30 av 61

2012

Nordic retail research: An introduction
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg, Malin Sundström, Lars Walter
Nordic retail research: Emerging diversity, Göteborg, BAS Publishers, Kapitel i bok 2012
Kapitel i bok

Nordic retail research: Emerging diversity
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg, Malin Sundström, Lars Walter
Göteborg, BAS Publishers, Samlingsverk 2012
Samlingsverk

2011

För hvad pris som helst
John Magnus Roos, Ulrika Holmberg
Lycksalighetens ö. Redaktörer: Sören Holmberg, Lennart Weibull och Henrik Oscarsson, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Skilled, Sensitive and Sustainable: The Swedish Case
Ulrika Holmberg, Niklas Hansson
United Nations Environment Programme, Task Force on Sustainable Lifestyles (eds.) Visions for Change - Recommendations for Effective Policies on Sustainable Lifestyles, Paris, United Nations Environment Programme, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

2010

Konsumera mera? Konsumenternas roll efter den ekonomiska krisen
Ulrika Holmberg, John Magnus Roos
Nordiskt ljus., Göteborg, SOM-institutet, Göteborgs universitet., Kapitel i bok 2010
Kapitel i bok

Understandings of sustainability among young professionals in Sweden
Niklas Hansson, Ulrika Holmberg
The Roots and Fruits of the Nordic Consumer Research (eds) Pirjo Laaksonen & Henna Jyrinki, Paper i proceeding 2010
Paper i proceeding

Klass och konsumtion
Ulrika Holmberg, Niklas Hansson, John Magnus Roos
En fråga om klass - levnadsförhållanden, livsstil, politik, Malmö, Liber, Kapitel i bok 2010
Kapitel i bok

2009

Konsumtionsrapporten 2009
Ulrika Holmberg
Göteborg, Centrum för konsumtionsvetenskap, Samlingsverk 2009
Samlingsverk

Visar 21 - 30 av 61

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?