Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Uppdatera din personliga webbsida


Alla medarbetare har personliga webbsidor som innehåller kontaktuppgifter exempelvis telefonnummer, rumsnummer och e-postadress  som hämtas från universitetets administrativa system. Du ska också lägga till uppgifter om vad du arbetar med. Det senare görs på olika sätt beroende om du är akademisk personal eller administratör.

Du har själv ansvar för att se till att din webbsida innehåller uppdaterad information.

Uppdatera kontaktuppgifter

Vill du uppdatera kontaktuppgifter exempelvis telefon, rumsnummer, besöksadress etc gör du det via ett formulär i Medarbetarportalen. Det är olika formulär beroende på om du har en anställning eller inte.

 

Uppdatera personlig beskrivning mm


Forskare/lärare/doktorander
Du som är forskare/lärare/doktorand uppdaterar din personliga beskrivning, forsknings-/undervisningsområden, utvalda publikationer, CV mm i CV-databasen.

Så här gör du:

Logga in i CV-databasen (öppnas i nytt fönster)

Följ sedan manualen för uppdatering av webbsidor.

Manual för uppdatering av personlig webbsidor

Administratörer
Du som är administratör uppdaterar din personliga beskrivning via Medarbetarportalen.

Så här gör du:

- Logga in i Medarbetarportalen (öppnas i nytt fönster)
- Klicka på ditt namn högst upp till höger
- Välj ”Profil & inställningar”
- Välj ”Redigera personlig presentation” och följ instruktionerna. Du redigerar din presentationstext ganska långt ner på sidan.
- Klicka på ”Publicera” – klart!
- För den engelska versionen byter du språk längst upp till höger på sidan och gör som ovan!

Frågor

Vid frågor kontakta Malin Tengblad, malin.tengblad@handels.gu.se eller telefon 786 43 72.

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2016-06-27
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?