Ytterligare ett pris till kandidatuppsats om handel

Studenterna Malin Sjöhage och Rebecka Nyblom som tidigare fått Handelns uppsatspris 2014 har nu kammat hem ytterligare ett pris - DF Academic Award 2014.

Uppsatsen med titeln ”May I help you SIIR” handlar om hur personlig service i pop-up butiker med e-handel påverkar kundnöjdheten. Pristagarna har skrivit sin kandidatuppsats i marknadsföring på Företagsekonomiska institutionen vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet.

Malin Sjöhage och Rebecka Nyblom får ta emot priset på DF Galan i Stockholm 25 oktober. Priset består av 50 000 kr.

Tre snabba frågor till Malin och Rebecka:

Vad är en pop up-butik med e-handel?
En butik som integrerar e-handel med ett fysiskt showroom för att skapa en bättre upplevelse för kunderna och en mer lönsam affär.

Hur kom det sig att ni valde att undersöka hur personlig service påverkar kundnöjdheten?
Vi har ett intresse för handel och service då vi båda har jobbat i butik. Därför valde vi att titta på hur service kan användas som en del i en effektiv marknadsföring.

Vad kom ni fram till? Var det något i resultaten som förvånade er?
Vi kom fram till att det krävs en hög nivå av personlig service för att öka kundernas nöjdhet och tiden de spenderade i butiken. Något förvånande är resultatet att det inte räcker att ha en anställd i butiken om denne inte levererar en god service till kunderna, då fungerar en tom butik lika bra.

Ta del av uppsatsen