Workshop i Kina på temat China's Inward and Outward Foreign Direct Investments

I april var forskare från Centre for International Business Studies i Chengdu där de arrangerade en workshop tillsammans med forskare från Southwestern University of Finance and Economics på temat ”China’s Inward and Outward Foreign Direct Investments”.

En del av workshopen hade särskilt fokus på Volvo Personvagnar i Kina fem år efter att Zhejiang Geely Holding Group förvärvat företaget.

Forskare från Centre for International Business Studies som var med: Claes-Göran Alvstam, Patrik Ström, Richard Nakamura, Anna Jonsson, Inge Ivarsson, Roger Schweizer, Ramsin Yakob, Alexander Wong, Johan Jakobsson och Cheryl Cordeiro.

Forskningen vid Centre for International Business Studies fokuserar på multinationella företag. Centrumet är placerat vid Företagsekonomiska institutionen.