Vill du bli revisor, ekonomichef, controller, konsult eller finansanalytiker? Läs Avancerad externredovisning med juridik!

På det 1-åriga kurspaketet Avancerad externredovisning med juridik får du lära dig om reglering och praktisk tillämpning inom både externredovisning och juridik.

Kurspaketet uppfyller de utbildningsmässiga kraven för att bli revisor, men den vänder sig också till dig som vill bli ekonomichef, controller, konsult eller finansanalytiker.

Alla kurser i paketet ges på svenska och du får möta några av Handelshögskolans bästa lärare och personer från näringslivet genom gästföreläsningar och praktikfall. När du är klar med utbildningen kan du ansöka om en magisterexamen i företagsekonomi. Du får kompetens som är eftertraktad på arbetsmarknaden.

"Det är positivt och välkommet att de studenter som vill bli auktoriserade revisorer får ett tydligt utbildningsalternativ. Vi värdesätter även att utbildningen har ett inslag av praktisk tillämpning."
Annika Hessler, KPMG

Fyra kurser

Kurspaketet innehåller de kurser inom externredovisning och juridik som krävs för att uppfylla de utbildningsmässiga kraven för att bli auktoriserad revisor. Följande fyra kurser ingår:

• Avancerad externredovisning, 15 hp
• Juridik för ekonomer, 15 hp
• Beskattningsrätt 1, 15 hp
• Magisteruppsats inom externredovisning, 15 hp

Till höstterminen 2017 antas 50 studenter.

Sista ansökningsdag är 18 april 2017. Välkommen med din ansökan på antagning.se!